Kvalitetssäkring under hela processen
Vad är kvalitetssäkring?
Kvalitetssäkring är summan av alla åtgärder för att åstadkomma en jämn produkt- och leveranskvalitet. Den ska förhindra fel i tillverkade produkter och utesluta leveransproblem för lösningar och tjänster som vi levererar till våra kunder.
Kvalitetssäkring tillämpas på fysiska produkter redan i planerings- och beredningsfasen för att verifiera vad som ska göras för att uppfylla specifikationer och krav från kunden. Därför arbetar vi med ett dokumenterat produktutvecklingssystem (PDP) som reglerar det systematiska arbetet och som innehåller checklistor för att inget ska tappas bort. När produkten sedan tillverkas valideras att specifikationerna uppfylls genom utfallsprover och definierade kvalitetskontroller. Dessa kan bestå av olika mätningar men även av visuella kontroller mot en referensdetalj.
Alla är involverade
För AMB innebär kvalitetssäkring naturligtvis att uppnå villkoren för våra certifikat enligt ISO 9001, 14001 och 13485, men det är också ett ständigt pågående dynamiskt kvalitetsarbete, ett eget mindset.
Kvalitet skapas av medarbetarna på företaget och därför behövs insikt, motivation, utbildning och uthållighet. Alla på företaget utbildas därför och arbetar sedan enligt våra värderingar Flexibelt, Professionellt och Engagerat som konkretiserats i våra 12 principer. På så sätt blir kvalitetsarbetet naturligt och självklart.